۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹

غلامرضا موسوی به مهر گفت:

بررسی انتقال جلسات شورای صنفی نمایش به شورای عالی تهیه‌کنندگان

بررسی انتقال جلسات شورای صنفی نمایش به شورای عالی تهیه‌کنندگان

رییس شورای عالی تهیه کنندگان با اشاره ایجاد کارگروه های مختلف در این شورا بیان کرد تلاش می‌شود تا از سال آینده جلسات شورای صنفی نمایش در محل شورای عالی تهیه کنندگان برگزار شود.

غلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما و رییس شورای عالی تهیه کنندگان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شورای عالی تهیه کنندگان در حال حاضر محل تجمع همه تهیه کنندگان است و این شورا شامل چهار تشکل تهیه کنندگی است که همه در کنار یکدیگر و با هم کار می کنند. به همین منظور برنامه های بلندمدت و وسیعی می تواند برای حرفه تهیه کنندگی در دستور کار قرار گیرد و در همین راستا کارگروه هایی تشکیل شده است تا در زمینه پیشرفت صنف تهیه کنندگان تحقیقات لازم را انجام داده و نتیجه نهایی این تحقیقات را به شورا ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه فعالیت برخی از کارگروه ها زودتر مشخص می شود، توضیح داد: خوشبختانه این کارگروه ها با قدرت فعالیت خود را شروع کرده اند که از جمله این کارگروه های فعال می توان به کارگروه شورای صنفی نمایش اشاره کرد که آیین نامه شورای صنفی نمایش را با نگاه تهیه کنندگان مورد بررسی قرارداده و تنظیم می کند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» تاکید کرد: به زودی و با آماده شدن این آیین نامه شرایط برای بررسی آن با همکاری انجمن سینماداران فراهم می شود.

رییس شورای عالی تهیه‌کنندگان بیان کرد: امیدواریم از سال آینده جلسات شورای صنفی نمایش در محل شورای عالی تهیه کنندگان تشکیل شود تا کمتر مزاحم سازمان سینمایی شویم. امیدواریم با توجه به هماهنگی هایی که انجام می شود انجمن سینماداران و شورای عالی تهیه کنندگان از سال آینده میزبان شورای صنفی نمایش شوند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم که بخشی از کارها در حوزه سینما برعهده سینماگران قرار گیرد، توضیح داد: یکی دیگر از کارگروه های فعال در شورای عالی تهیه کنندگان کارگروهی است که درباره برنامه ریزی سال ۹۵ و انتظارات تهیه کنندگان از سیاست های سازمان سینمایی فعالیت می کند که البته حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی نیز پیش از این تعامل با تهیه کنندگان را در برنامه خود قرار داده بود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «چهارشنبه خون به پا می شود» ادامه داد: با توجه به اینکه همه تهیه کنندگان سینمای ایران عضو شورای عالی تهیه کنندگان هستند، ویژگی مهمی چون برنامه ریزی دقیق و جمعی میان تهیه کنندگان به وجود آمده است که این مساله می تواند به نفع سینمای ایران باشد.

موسوی در پایان گفت: امیدوارم سال آینده نقش شورای عالی تهیه کنندگان نقش پررنگ تر و دقیق تری در سینما باشد و باعث ایجاد تعامل بیشتر با سینماگران و در نهایت بخش زنده تر و فعال تری را در حوزه سینما شود.  

کد خبر 2969127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha